FAQ - UMBRION Robotstofzuiger

Welkom op de FAQ pagina voor de UMBRION robotstofzuiger. 
Mocht je vraag hier niet tussen staan of heb je op een andere manier help nodig, neem dan contact op met info@asunnyday.nl. Onze medewerkers helpen je graag verder!

Q: Waarom werkt de dweilfunctie niet?
A: Heb je al gecontroleerd of het dweilpaneel goed is geinstalleerd? Als het dweilpaneel niet, of niet goed, onder de robotstofzuiger is geinstalleerd zal hij zijn werk niet doen.

Q: Hoe kan het dat mijn robotstofzuiger er lang over doet om terug te gaan naar het laadstation?
A: De robotstofzuiger kan er langer over doen om naar het laad station terug te keren omdat hij geen geprogrammeerde plattegrond in zijn systeem heeft. Dit betekent dat hij echt op zoek moet naar het laadstation. Wanneer hij er dicht bij in de buurt is, herkent hij het laadstation en zal hij deze probleemloos terugvinden.

Het is hierbij wel belangrijk dat er geen obstakels in de buurt van het laadstation staan. Hierdoor kan de robot het signaal van het laadstation niet herkennen. Maak je overigens geen zorgen, de UMBRION robotstofzuiger vindt uiteindelijk zijn weg.


Q: Waarom kan ik niet verbinden met de app?
A: Controleer alsjeblieft of de je een WIFI verbinding hebt met 2.4 GHz. De robotstofzuiger werkt helaas niet met een 5.0GHz verbinding. Zorg er daarnaast voor dat je wifi het thuis doet. Als laatste moet ook het wachtwoord van de wifi goed ingevoerd worden voordat de stofzuiger verbinding kan maken. Zo! Nu heb je alle ingrediënten voor een goede verbinding tussen de stofzuiger en de app. 

Q: Waarom krijg ik mijn robotstofzuiger niet gekoppeld aan Google Home of Alexa? 
A: Voordat je de stofzuiger kunt bedienen met Google Home of Alexa, moet je deze diensten eerst koppelen aan de Tuya Smart app. Uitleg over hoe dit moet kun je vinden via:
- Google Home: https://support.tuya.com/en/help/_detail/K9psi67it7fog
- Amazon Alexa: https://support.tuya.com/en/help/_detail/K9psi68xxmmg0
Verder is het belangrijk dat je de stofzuiger via de EZ-mode hebt gekoppeld aan de app, en niet slechts met bluetooth. Bekijk de handleiding om te zien hoe dit moet. 

Q: Waarom komt er geen water uit de tank wanneer de stofzuiger in dweilstand staat?
A: Wanneer je de robotstofzuiger pas net in dweilstand zet, dan wordt de dweil langzaam nat. Geef het een paar minuten. Je zou de stofzuiger een handje kunnen helpen door de dweil zelf vast nat te maken. 

Q: Ik wil niet dat mijn robotstofzuiger dweilt (bijv. op het tapijt). Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij hiermee stopt?
A: We begrijpen dat je niet altijd wilt dat de stofzuiger ook dweilt. Je kunt het dweilen op 2 manieren stoppen: 
1. Je kunt het dweilpaneel onder de stofzuiger vandaan halen. Op dat moment stopt de stofzuiger met dweilen en wordt er ook geen water meer losgelaten. Let hierbij wel op dat je het hele dweilpaneel loshaalt en niet alleen de dweil. 

2. Via de app kun je de dweilmodus uitzetten. Klik hiervoor op 'more'  en dan ' regeling van het watervolume'. Zet hier het watervolume op 'afsluiten'. 


Q: Mijn stofzuiger laadt niet op terwijl hij wel op het laadstation staat. Hoe kan dat?
A: Maak de contactpunten op de stofzuiger en op het laadstation schoon (met een droge doek!!). 

Q: De zuigkracht van mijn robotstofzuiger neemt af. Hoe kan dat?
A: Waarschijnlijk is de opvangbak vol. Bekijk de handleiding van de robotstofzuiger om te zien hoe je de opvangbak leegt. 

Q: De stofzuiger blijft rondjes achteruit rijden. Hoe kan dat?
A: Het zou kunnen dat de bumper van de stofzuiger vast zit. Check of de bumper flexibel is. 

Q: Mijn stofzuiger rijdt overal tegenaan. Hoe kan dat?
A: Als obstakels of meubels te donker zijn, kan de stofzuiger ze wellicht niet goed zien. Ook kan het zo zijn dat de bumper van de stofzuiger, waar sensoren zitten, te vies zijn. Maak deze regelmatig schoon zodat de stofzuiger objecten beter kan herkennen. Maak je overigens geen zorgen! De stofzuiger kan wel tegen een stootje. 

 

Staat je probleem hier niet tussen en heb je nog meer hulp nodig? Neem dan contact met ons op via: info@asunnyday.nl